news        mail   location

 
 

Viaţa Sfântului Ioan Evanghelistul este mereu în interesul exegetic al specialiştilor. El a scris cinci cărţi cunoscute până acum: Evanghelia a patra, Apocalipsa şi cele trei Epistole Soborniceşti.

 

Marele Apostol, recunoscut drept „ucenicul pe care-l iubea Iisus”, numit astfel, poate dintr-o uşoară invidie, că era mezinul între apostoli, către sfârşitul secolului I d. Hr., s-a retras la Efes. De aici va conduce Bisericile din Asia Mică. El avea un prestigiu recunoscut pretutindeni şi se bucura de o mare autoritate apostolică.

Aşezarea în metropola Efes a avut loc în anul 69. Împăratul Domitian îl exilează în insula Patmos, unde scrie Apocalipsa. Sub domnia lui Nerva se întoarce la Efes, din nou supraveghind cu mare autoritate obştea creştină din Asia Mică. Viaţa sa se va curma ca martir, în bătrâneţe adâncă, persecutat de Traian împăratul.

Din Efes va scrie cele trei epistole, care cuprind în total şapte capitole. În prima epistolă va scrie despre Dumnezeu, care este lumină, despre Iisus Hristos pe care L-a văzut, dând mărturie ca martor ocular şi auditiv: „pentru ca bucuria noastră să fie deplină.”[1]

Iată că şi acum două mii de ani se vorbea despre Antihrist (anti Hristos), care se arată prin spaţiile lumii. Că erau mincinoşi şi atunci, ne arată textul Sfântului Ioan: „Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduieşte că Iisus este Hristos? Acela este antihrist, cel ce tăgăduieşte pe Tatăl şi pe Fiul. Oricine-L tăgăduieşte pe Fiul, nu-L mai are nici pe Tatăl; cine-L mărturiseşte pe Fiul, Îl are şi pe Tatăl… Pe acestea vi le-am scris cu privire la cei ce vă amăgesc.”[2]

Ioan, Apostolul Iubirii, ne îndeamnă la frăţească iubire: „Tot cel ce-şi urăşte fratele este ucigaş de oameni; şi ştiţi că orice ucigaş de oameni nu are viaţă veşnică rămânând întru el. Întru aceasta am cunoscut noi iubirea: că El şi-a pus sufletul pentru noi; datori suntem şi noi ca sufletele să ni le punem pentru fraţi.”[3]

Fără iubire suntem ca soarele fără lumină şi căldură.

Fără iubire nu suntem de folos nimănui!

Fără iubire suntem morţi!

Să nu fie!

Calinic Argeșeanul

 

[1] I Ioan 1, 4

[2] I Ioan 2, 22-23 şi 26

[3] Ioan 3, 15-17

În ziua de prăznuire a Acoperământului Maicii Domnului, elevii și profesorii de la Seminarul Teologic „Neagoe Vodă Basarab” din municipiul Curtea de Argeș, au participat la Sfânta Liturghie, oficiată de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul, în Paraclisul Sfântul Ierarh Calinic de la Cernica din cadrul Centrului Eparhial.
Cu ocazia cinstirii praznicului Acoperâmântului Maicii Domnului, în comuna argeșeană Corbi aflată pe Valea Râului Doamnei, foarte mulți credincioși au ajuns în această dimineață pentru a participa la slujba de hram a noii mănăstiri ce se construiește foarte aproape de biserica rupestră Corbii de Piatră.
Milostenia reprezintă jertfelnicia inimii. Dând celor săraci, inima noastră devine o adevărată jertfă adusă lui Dumnezeu. Cel care dă celui lipsit, nu face altceva decât să restituie bunuri la izvorul milei, care este Dumnezeu.
Milostenia sau îndurarea creştină izvorăşte din iubirea de Dumnezeu şi de aproapele şi ia forma ajutorării materiale şi morale a semenilor aflaţi în nevoie. Mântuitorul, modelul desăvârşit al milosteniei, ne-a înştiinţat că la Judecata de apoi faptele îndurării trupeşti şi sufleteşti sunt acelea care ne vor deschide porţile fericirii veşnice.
„Basarab Fest”, festivalul dedicat întemeietorilor Țării Românești, s-a desfășurat în județul Argeș în perioada 27-29 septembrie. În prima zi a acestui eveniment a avut loc premierea Concursului Național de Poezie „Toată vremea-și are vreme”, dar și un concurs dedicat artelor vizuale. Manifestările în cadrul acestui festival medieval au continuat în zilele de sâmbătă și duminică, cu momente care au pus în lumină vrednicia unui neam condus de bărbați demni cu frică de Dumnezeu.
Iată și silogismul lui Henri Bergson (1859-1941): „Există două tipuri de cunoaștere: Cunoașterea relativă: cunoașterea obiectelor din lume dintr-o perspectivă particulară. Aceasta este atinsă folosind intelectul și rațiunea: noi suntem distanțați de obiectul în sine. Cunoașterea absolută: cunoașterea obiectelor din lume așa cum sunt realmente. Aceasta dobândită prin înțelegere intuitivă a adevărului: este o formă de cunoaștere foarte directă. Așadar, intuiția merge exact în direcția vieții” (pag. 226).
Reamintim că filosoful Edmund Husserl s-a născut în anul când se uneau Principatele Române, 1859, în orașul Moravia, pe atunci parte din imperiul austriac. A studiat matematica și astronomia. După ce și-a luat doctoratul în matematică, a decis să se ocupe de filosofie.
După cum se știe, Ahad Ha`Am este pseudonimul filosofului evreu de origine ucraineană Asher Ginzborg, un faimos gânditor sionist care a promovat o renaștere spirituală în rândul evreilor. În 1890, susținea într-un eseu relativ satiric că, deși venerăm înțelepciunea, încrederea în sine contează mai mult.
Nu știu, desigur, cum au scris alții, cu anumite metehne fizice, uneori insuportabile. Personal, am scris după fiecare operație: de rinichi, de inimă, de coloană, și în cele de față (începând cu iunie 2024) cu o fractură izbitoare la genunchiul stâng, prin spulberarea rotulei, zdrobită în cele patru puncte cardinale.
Spre marea durere a filosofului Nietzsche, în timpul vieții lui nu s-a putut bucura ca scrisul său să ajungă la publicul larg și chiar el a trebuit să plătească pentru publicarea părții finale a cărții: Așa grăit-a Zarathustra (1883-1885), din fonduri personale.

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar