news        mail   location

 
 

Cele două aripi cu care zboară Biserica luptătoare a lui Hristos sunt Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie. Sfânta Tradiţie sau Sfânta Predanie este învăţătura dată prin viu grai de către Dumnezeu, mai târziu fiind fixată, în parte, şi în scris.

Asemenea Sfintei Scripturi, Sfânta Tradiţie cuprinde descoperirea dumnezeiască, fiind viaţa Bisericii în Duhul Sfânt, sau prezenţa permanentă a Sfântului Duh în viaţa Bisericii lui Hristos.

Întrebarea care ne frâmăntă este: „Când a luat naştere Sfânta Tradiţie, înainte de Sfânta Scriptură, o dată cu aceasta sau după ea?”. Sfânta Tradiţie a luat naştere înaintea Sfintei Scripturi. Descoperirile dumnezeieşti au fost date prin viu grai, spre a fi mai uşor primite şi înţelese. La început n-au fost mijloace de răspândire a adevărurilor dumnezeieşti, ca astăzi. Prin viu grai, s-a răspândit mai uşor credinţa în Dumnezeu, tot omul fiind înzestrat cu un astfel de mijloc de comunicare. Credinţa se întăreşte prin viu grai, precum spune Pavel Apostolul: „Credinţa este din auzire, iar auzirea prin cuvântul lui Hristos.”[1]

Iisus Hristos, Domnul, a poruncit Sfinţilor Apostoli să propovăduiască prin viu grai: „Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh, învăţându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă.”[2]

Sfinţii Apostoli au scris doar o parte din învăţăturile lui Iisus Hristos. Sfântul Ioan Evanghelistul încheie Evanghelia a patra astfel: „Dar sunt şi alte multe lucruri pe care le-a făcut Iisus, şi care, dacă s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred că nici lumea aceasta n-ar fi cuprins cărţile ce s-ar fi scris.”[3] În Epistola a doua sobornicească, Sfântul Ioan scrie: „Multe având a vă scrie, n-am voit să le scriu pe hârtie şi cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin la voi şi să vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină.”[4]

Iisus Hristos n-a lăsat nimic scris şi nici n-a poruncit Sfinţilor Apostoli să scrie. Lor le-a poruncit să propovăduiască prin viu grai.[5]

Dar iată că şi prin scris ne mângâiem de Cuvântul Domnului Iisus Hristos!

Şi acesta este un dar de la Dumnezeu, oferit nouă din iubirea Sa cea veşnică.

Calinic Argeșeanul

 

[1] Romani 10, 17

[2] Matei 28, 19-20, Marcu 16, 11; Luca 9, 2

[3] Ioan 21, 25

[4] II Ioan 1, 12

[5] Matei 28, 19-20

Caravana social filantropică,, Ghiozdanul meu”, inițiată la acest început de an școlar în cele șase protopopiate ale Eparhiei Argeșului și Muscelului, a ajuns în cursul zilei de astăzi și în comuna argeșeană Lunca Corbului, aflată în cuprinsul protopopiatului Costești.
Să facem milostenie, precum şi noi am primit-o de la Dumnezeu. Aceasta e recunoştinţa pe care o aşteaptă Dumnezeu de la noi pentru multele binefaceri. Aceasta e jertfa cerută din milostenia Lui. Mila, care vindecă rana, întăreşte pe cei slabi şi învie pe cei morţi, nu are nevoie de jertfe sângeroase, ci de jertfe păstrate pentru viaţă: săraci hrăniţi, neputincioşi întăriţi şi necăjiţi uşuraţi.
Este esențială dezvoltarea unei educații utile pentru viață, atât în plan personal, cât și comunitar, care să cultive libertatea și demnitatea persoanei umane, creată după chipul lui Dumnezeu, iubirea părintească, filială şi fraternă, recunoştinţa și coresponsabilitatea, prietenia și întrajutorarea.
La Praznicul Înalțării Sfintei Cruci, Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului, Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul -Biroul de Cateheză a organizat o activitate educațional-catehetică ce a îmbinat tradiția cu arta sacră și rugăciunea la Biserica Valea Danului.
Milostenia pune cel mai bine în evidenţă manifestarea creştinului în societate. Este expresia vizibilă a modului cum ne punem în lucrare credinţa noastră, care este moartă, dacă nu o susţinem cu fapte pe măsură.
Două cuvinte despre profetul Zoroastru (cunoscut și ca Zarathustra), care a viețuit pe la anul 628 sau 551, î. Hr., și a întemeiat o Religie bazată pe lupta dintre bine și rău. În cartea lui Nietzsche, Zarathustra afirmă despre el însuși că se află „dincolo de bine și de rău”.
Gândirea lui Nietzsche că omul este ceva ce trebuie depășit, apare în lucrarea sa: Așa grăit-a Zarathustra, probabil, după cum afirmă specialiștii în materie, ar fi cea mai frumoasă carte a sa, care a fost scrisă în trei părți între anii 1883 și 1884, iar a patra parte a fost adăugată în anul 1885.
Cu Friedrich Nietzsche (1844-1900), m-am „întâlnit” în anul 1964 la Cluj, cunoscând pe profesorul universitar George Buș (nu e vorba de vreunul din președinții SUA), care a participat la hirotonia întru preot la Catedrala cea măreață, ctitoria lui Nicolae Iva, episcop celebru.
Savantul cărturar și om de știință, Benedetto Croce, chiar dacă nu a făcut studii academice de filosofie și nici cariera învățământului nu l-a preocupat, deși este un neîntrecut doctrinar și teoretician cu care s-ar mândri cele mai ilustre universități, ne-a lăsat în Estetica sa un capitol: „Filosofia ca știință desăvârșită”.
În Anul Domnului, 1866, la Pescasseroli, se năștea Benedetto Croce, studiile făcându-le la Neapole și Roma. A urmat Facultatea de Drept și a fost studentul vestitului Antonio Labriola, de la care a învățat să aibă o puternică înclinare spre studiul problemelor de metodologie și filosofie a istoriei.

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar