news        mail   location

 
 

Dezastrul ocupării Ierusalimului din anul 587 î. H., avea să-l găsească pe Daniel în anii prunciei. Sufletul avea să i se cutremure de cele ce vedea pe viu.

Viaţa lui urma să fie una foarte importantă, având asistenţa lui Dumnezeu. Cartea pe care a scris-o profetul Daniel, deci, cele 12 capitole, ne arată limpede, că tânărul şi înţeleptul Daniel avea o pregătire specială. De aceea se arată şi atenţia pe care a dat-o Nabucodonosor lui Daniel cât şi celor trei tineri: Anania, Azaria şi Misaiel.

Cartea profetului Daniel a fost scrisă în două limbi: ebraică şi aramaică, autorul fiind însuşi Daniel, cel instruit la casa regală. El nu şi-a propus să facă istoriografie în cartea sa. Spre deosebire de alţi confraţi profeţi, el a reuşit să dea „cea mai teologică operă din întreaga literatură profetică”, fiind de mare intensitate şi cu nuanţări pline de fineţe, aducând mare bucurie exegeţilor de mai târziu.

Vom vedea că Dumnezeu este numit de Daniel: „Cel Vechi de zile”, în traducere însemnând: Dumnezeu Creator, transcendent, inaccesibil şi accesibil, Dumnezeu unic şi universal, Stăpân atotputernic, supra-istoric şi în istorie. El, Dumnezeu, poate fi şi judecător, dar această putere de a judeca a dat-o Fiului Omului, adică lui Iisus Hristos, Care va întemeia o împărăţie veşnică, judecându-l în final şi pe Antihrist.

Din cartea profetului Daniel transpare şi existenţa Sfintei Treimi, iar suprema virtute a omului este cinstirea cu credincioşie a lui Dumnezeu, cu care putem ţine legătura prin post, rugăciune şi adâncă meditaţie.

Însuşi Iisus Hristos, Domnul, îl va aminti pe Daniel1 ca pe un autentic profet, creştinătatea cinstindu-l cu evlavia şi aşezându-l în calendar şi în cărţile de slujbă pentru bucurie duhovnicească.

Până se vor „deşerta vremile” vom înţelege că Scriptura ni s-a dat nouă pentru a învăţa cum să dobândim mântuirea.

Să citim cu bucurie Cartea Profetului Daniel, puntea transparentă între Vechiul şi Noul Testament!

Calinic Argeșeanul

1 Matei 24, 15; Marcu 13, 14

Caravana social filantropică,, Ghiozdanul meu”, inițiată la acest început de an școlar în cele șase protopopiate ale Eparhiei Argeșului și Muscelului, a ajuns în cursul zilei de astăzi și în comuna argeșeană Lunca Corbului, aflată în cuprinsul protopopiatului Costești.
Să facem milostenie, precum şi noi am primit-o de la Dumnezeu. Aceasta e recunoştinţa pe care o aşteaptă Dumnezeu de la noi pentru multele binefaceri. Aceasta e jertfa cerută din milostenia Lui. Mila, care vindecă rana, întăreşte pe cei slabi şi învie pe cei morţi, nu are nevoie de jertfe sângeroase, ci de jertfe păstrate pentru viaţă: săraci hrăniţi, neputincioşi întăriţi şi necăjiţi uşuraţi.
Este esențială dezvoltarea unei educații utile pentru viață, atât în plan personal, cât și comunitar, care să cultive libertatea și demnitatea persoanei umane, creată după chipul lui Dumnezeu, iubirea părintească, filială şi fraternă, recunoştinţa și coresponsabilitatea, prietenia și întrajutorarea.
La Praznicul Înalțării Sfintei Cruci, Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului, Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul -Biroul de Cateheză a organizat o activitate educațional-catehetică ce a îmbinat tradiția cu arta sacră și rugăciunea la Biserica Valea Danului.
Milostenia pune cel mai bine în evidenţă manifestarea creştinului în societate. Este expresia vizibilă a modului cum ne punem în lucrare credinţa noastră, care este moartă, dacă nu o susţinem cu fapte pe măsură.
Ce mai crede Fr. Nietzsche? Că anumite concepte sunt legate între ele: omenirea, moralitatea și Dumnezeu, iar atunci când personajul său Zarathustra spune că Dumnezeu este mort, el nu lansează un simplu atac la adresa Religiei, ci face ceva mult mai îndrăzneț...că nu se referă doar la Dumnezeu despre care vorbesc filosofii sau la care se roagă credincioșii: se referă la suma totală a valorilor noastre superioare.
Două cuvinte despre profetul Zoroastru (cunoscut și ca Zarathustra), care a viețuit pe la anul 628 sau 551, î. Hr., și a întemeiat o Religie bazată pe lupta dintre bine și rău. În cartea lui Nietzsche, Zarathustra afirmă despre el însuși că se află „dincolo de bine și de rău”.
Gândirea lui Nietzsche că omul este ceva ce trebuie depășit, apare în lucrarea sa: Așa grăit-a Zarathustra, probabil, după cum afirmă specialiștii în materie, ar fi cea mai frumoasă carte a sa, care a fost scrisă în trei părți între anii 1883 și 1884, iar a patra parte a fost adăugată în anul 1885.
Cu Friedrich Nietzsche (1844-1900), m-am „întâlnit” în anul 1964 la Cluj, cunoscând pe profesorul universitar George Buș (nu e vorba de vreunul din președinții SUA), care a participat la hirotonia întru preot la Catedrala cea măreață, ctitoria lui Nicolae Iva, episcop celebru.
Savantul cărturar și om de știință, Benedetto Croce, chiar dacă nu a făcut studii academice de filosofie și nici cariera învățământului nu l-a preocupat, deși este un neîntrecut doctrinar și teoretician cu care s-ar mândri cele mai ilustre universități, ne-a lăsat în Estetica sa un capitol: „Filosofia ca știință desăvârșită”.

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar