news        mail   location

 
 

Anul 587 î. H., avea să fie un an nenorocit pentru „poporul ales”. Nabucodonosor va cuceri Ierusalimul şi dărâmând templul, va jefui toate odoarele şi va deporta o parte a populaţiei.

Între surghiuniţii de atunci se afla şi Iezechiel, contemporan cu Ieremia. După cinci ani de surghiun, Iezechiel, va fi chemat de Dumnezeu la misiunea de profet, timp de 22 de ani, (592 – 570) când el primeşte ultima profeţie, după cum ne arată comentariul biblic.

Profetul Iezechiel va încerca să lămurească pe nefericiţii exilaţi că dezastrul din 587 î. H., era din cauza multelor păcate săvârşite de ei şi părinţii lor. Cu mare osârdie le întreţinea speranţa că, până la urmă, Dumnezeu nu va lăsa poporul Său „ales” să dispară definitiv, ci va salva „rămăşiţele” din „poporul ales”.

El repetă mereu în profeţiile sale ideea că suprema grijă era pentru întreg poporul care a fosr pedepsit aceea de a se închina doar lui Dumnezeu. Pana profetului Iezechiel n-a cruţat nicio abatere, de niciun fel. Cine citeşte profeţiile sale, va rămâne cu gândul la stările tragice în care-şi ducea lucrarea de trezvie încredinţată de Dumnezeu, înflăcăratul profet Iezechiel.

În capitolul 44, versetele 1-3, se găseşte profeţia mesianică, unde se prefigurează Biserica lui Hristos. Trecerea Domnului prin uşa încuiată a Templului simbolizează prefigurarea Fecioarei Maria, care înainte şi după naşterea lui Iisus, Fiul lui Dumnezeu, a rămas Pururea Fecioară. Acest text se conjugă perfect cu profeţia care se găseşte la capitolul 7, versetul 17, în Cartea lui Isaia.

Despre învierea de obşte, la sfârşitul veacurilor1 găsim desluşire la Iezechiel, profetul speranţei, care, astfel ne încurajează: „Şi le voi da o altă inimă, şi duh nou voi pune într-înşii; inima lor de piatră le-o voi smulge din trup şi le voi da o inimă de carne, pentru ca ei în poruncile mele să umble şi rânduielile Mele să le păzească şi să le facă; şi ei Îmi vor fi Mie popor, iar Eu le voi fi lor Dumnezeu.”2

Să ne rugăm lui Dumnezeu, să ne ajute, ca şi noi să umblăm în căile Domnului, lepădând inima noastră de piatră!

Calinic Argeșeanul

1 Iezechiel 37, 1-14

2 Iezechiel 11, 19-20

Caravana social filantropică,, Ghiozdanul meu”, inițiată la acest început de an școlar în cele șase protopopiate ale Eparhiei Argeșului și Muscelului, a ajuns în cursul zilei de astăzi și în comuna argeșeană Lunca Corbului, aflată în cuprinsul protopopiatului Costești.
Să facem milostenie, precum şi noi am primit-o de la Dumnezeu. Aceasta e recunoştinţa pe care o aşteaptă Dumnezeu de la noi pentru multele binefaceri. Aceasta e jertfa cerută din milostenia Lui. Mila, care vindecă rana, întăreşte pe cei slabi şi învie pe cei morţi, nu are nevoie de jertfe sângeroase, ci de jertfe păstrate pentru viaţă: săraci hrăniţi, neputincioşi întăriţi şi necăjiţi uşuraţi.
Este esențială dezvoltarea unei educații utile pentru viață, atât în plan personal, cât și comunitar, care să cultive libertatea și demnitatea persoanei umane, creată după chipul lui Dumnezeu, iubirea părintească, filială şi fraternă, recunoştinţa și coresponsabilitatea, prietenia și întrajutorarea.
La Praznicul Înalțării Sfintei Cruci, Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului, Sectorul Învățământ și Activități cu Tineretul -Biroul de Cateheză a organizat o activitate educațional-catehetică ce a îmbinat tradiția cu arta sacră și rugăciunea la Biserica Valea Danului.
Milostenia pune cel mai bine în evidenţă manifestarea creştinului în societate. Este expresia vizibilă a modului cum ne punem în lucrare credinţa noastră, care este moartă, dacă nu o susţinem cu fapte pe măsură.
Ce mai crede Fr. Nietzsche? Că anumite concepte sunt legate între ele: omenirea, moralitatea și Dumnezeu, iar atunci când personajul său Zarathustra spune că Dumnezeu este mort, el nu lansează un simplu atac la adresa Religiei, ci face ceva mult mai îndrăzneț...că nu se referă doar la Dumnezeu despre care vorbesc filosofii sau la care se roagă credincioșii: se referă la suma totală a valorilor noastre superioare.
Două cuvinte despre profetul Zoroastru (cunoscut și ca Zarathustra), care a viețuit pe la anul 628 sau 551, î. Hr., și a întemeiat o Religie bazată pe lupta dintre bine și rău. În cartea lui Nietzsche, Zarathustra afirmă despre el însuși că se află „dincolo de bine și de rău”.
Gândirea lui Nietzsche că omul este ceva ce trebuie depășit, apare în lucrarea sa: Așa grăit-a Zarathustra, probabil, după cum afirmă specialiștii în materie, ar fi cea mai frumoasă carte a sa, care a fost scrisă în trei părți între anii 1883 și 1884, iar a patra parte a fost adăugată în anul 1885.
Cu Friedrich Nietzsche (1844-1900), m-am „întâlnit” în anul 1964 la Cluj, cunoscând pe profesorul universitar George Buș (nu e vorba de vreunul din președinții SUA), care a participat la hirotonia întru preot la Catedrala cea măreață, ctitoria lui Nicolae Iva, episcop celebru.
Savantul cărturar și om de știință, Benedetto Croce, chiar dacă nu a făcut studii academice de filosofie și nici cariera învățământului nu l-a preocupat, deși este un neîntrecut doctrinar și teoretician cu care s-ar mândri cele mai ilustre universități, ne-a lăsat în Estetica sa un capitol: „Filosofia ca știință desăvârșită”.

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar