news        mail   location

 
 


Atât în versiunea ebraică, precum şi în cea a Septuagintei, cărţile Ezdra şi Neemia formau o singură carte, adică două părţi ale uneia şi aceleiaşi cărţi, scrise după captivitatea babilonică.

Cartea Ezdra cuprinde rezidirea Templului din Ierusalim şi restaurarea cultului divin, iar Neemia cuprinde rezidirea cetăţii Ierusalimului şi restaurarea legii.

Luminat de Dumnezeu, regele Cirus al Perşilor dă un edict în anul 538 î. H., prin care evreii luaţi în captivitate babilonică pe vremea împăratului Nabucodonosor (587 î. H), sunt liberi să se întoarcă în patria lor.

Primul care pleacă în fruntea a 50.000 de evrei este nobilul Zorobabel, însoţit de preotul Iosua. Se începe rezidirea Templului care se isprăveşte în anul 515, având ca ajutor moral pe profeţii Agheu şi Zaharia.

După 57 de ani, preotul cărturar Ezdra, „iscusit în legea lui Moise”, înarmat cu scrisori de întărire din partea regelui Artaxerxe şi primind ajutoare materiale, pleacă spre Ierusalim în anul 458 î. H., cu un număr mai mic de evrei. La început, a pus rânduială în viaţa morală a evreilor, anulând căsătoriile mixte şi îndemnând poporul la pocăinţă şi rugăciune stăruitoare.

Cartea Neemia îşi trage numele de la iudeul Neemia, care trăia la curtea regală din Suza. Acesta deţinea demnitatea importantă de paharnic (există şi o carte cu numele: Paharnicul de la Susa şi în anul 445 î. H. obţine de la regele Artaxerxe împuternicirea de a merge în Ierusalim, capitala lui Iuda, pentru a reconstrui zidurile dărâmate cândva de împăratul Nabucodonosor. În doar în 52 de zile, zidurile Ierusalimului au fost complet restaurate spre uimirea trecătorilor. S-a pus în rânduială şi viaţa morală a locuitorilor.

După 22 de ani se reîntoarce la Suza, după care revine, auzind că poporul s-a abătut de la legea lui Dumnezeu. Grabnic ia măsuri de îndreptare, pentru ca mai apoi să revină la Suza, unde erau mulţi evrei care nu s-au mai întors la Ierusalim.

Cărţile Ezdra şi Neemia sunt de o mare frumuseţe şi zăbava de a fi citite se răsplăteşte cu folos duhovnicesc.

Calinic Argeșeanul

Catedrala orașului Mioveni s-a aflat astăzi în sărbătoare. Foarte mulți credincioși au avut bucuria de a participa la Sfânta Liturghie oficiată de Înaltpreasfințitul Părinte Calinic Argeșeanul, Arhiepiscop al Argeșului și Muscelului împreună cu Preasfințitul Părinte Teofan Koja, Episcop de Filomilion din Patriarhia Ecumenică.
În ziua praznicului Înălțării Sfintei Cruci, foarte mulți pelerini și-au îndreptat pașii către mănăstirea argeșeană NegruVodă din municipiul Câmpulung Muscel. În această zi binecuvântată au avut ocazia de a participa la Sfânta Liturghie care a fost oficiată în biserica mănăstirii de Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Calinic Argeșeanul împreună cu Preasfințitul Părinte Teofan Koja, Episcop de Filomilion, Biserica Albaneză din Americi, Patriarhia Ecumenică.
Caravana social filantropică,, Ghiozdanul meu”, inițiată la acest început de an școlar în școlile din cuprinsul Eparhiei Argeșului și Muscelului, a ajuns astăzi în comunele argeșene Cuca și Cotmeana, care aparțin de protopopiatul Pitești.
Toată suflarea ortodoxă sărbătoreşte în ziua Înălțării Sfintei Cruci, amintirea a două evenimente deosebite din istoria lemnului Sfintei Cruci: aflarea Sfintei Cruci pe care a fost răstignit Mântuitorul şi Înălţarea ei solemnă în faţa poporului de către episcopul Macarie al Ierusalimului, în ziua de 14 septembrie din anul 335 şi aducerea Sfintei Cruci de la perşii păgâni, în anul 629, în vremea împăratului bizantin Heraclius, care a depus-o cu mare cinste în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim.
Educația creștină se realizează în spațiul familial, eclesial și școlar. Transmiterea învățăturii de credință în familie este înlesnită mai ales prin modelul de viețuire al părinților și bunicilor, iar în biserică și în școală, prin răbdarea, înțelepciunea și dragostea elevului și a profesorului de Religie.
Două cuvinte despre profetul Zoroastru (cunoscut și ca Zarathustra), care a viețuit pe la anul 628 sau 551, î. Hr., și a întemeiat o Religie bazată pe lupta dintre bine și rău. În cartea lui Nietzsche, Zarathustra afirmă despre el însuși că se află „dincolo de bine și de rău”.
Gândirea lui Nietzsche că omul este ceva ce trebuie depășit, apare în lucrarea sa: Așa grăit-a Zarathustra, probabil, după cum afirmă specialiștii în materie, ar fi cea mai frumoasă carte a sa, care a fost scrisă în trei părți între anii 1883 și 1884, iar a patra parte a fost adăugată în anul 1885.
Cu Friedrich Nietzsche (1844-1900), m-am „întâlnit” în anul 1964 la Cluj, cunoscând pe profesorul universitar George Buș (nu e vorba de vreunul din președinții SUA), care a participat la hirotonia întru preot la Catedrala cea măreață, ctitoria lui Nicolae Iva, episcop celebru.
Savantul cărturar și om de știință, Benedetto Croce, chiar dacă nu a făcut studii academice de filosofie și nici cariera învățământului nu l-a preocupat, deși este un neîntrecut doctrinar și teoretician cu care s-ar mândri cele mai ilustre universități, ne-a lăsat în Estetica sa un capitol: „Filosofia ca știință desăvârșită”.
În Anul Domnului, 1866, la Pescasseroli, se năștea Benedetto Croce, studiile făcându-le la Neapole și Roma. A urmat Facultatea de Drept și a fost studentul vestitului Antonio Labriola, de la care a învățat să aibă o puternică înclinare spre studiul problemelor de metodologie și filosofie a istoriei.

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar