news        mail   location

 
 

Când auzim vorbindu-se despre popularitate, unora dintre noi ni se ciulesc rapid urechile şi ochii caută avid pe cel care discută despre aşa bijuterie.

 

De câte ori nu auzim, rostindu-se, doar aşa, ca ceva prea obişnuit: Uite ce frumos lucrează şi cât de delicat se poartă! Doreşte săracul, cu orice preţ să se afirme! Iar pentru a te putea afirma - urât cuvânt de altfel! - trebuie să realizezi un palmares pe care unii dintre noi îl numim popularitate. Lasă că auzim mereu şi de cuvântul populism, o altă stare cu iz de jigăreală.

Stând puţin pe gânduri şi judecând la rece, vom vedea clar că orice snop de fapte mari şi cu adevărat folositoare, poate deveni o popularitate găunoasă dacă este însoţit de trâmbiţe şi surle. Răsplata se spulberă ca praful de pe tobă.

Ilarie Chendi, într-una din maximele sale, ne avertizează: „E frumoasă şi ameţitoare floare popularitatea. E aşa de bine în pălăria fiecăruia. Dar e ca dragostea: nu alerga după ea dacă eşti om voinic şi o meriţi, ci lasă să alerge ea după tine!”

Ş-apoi Solomon rămâne de-a pururi actual când, în Ecclesiastul său, zice: „Deşertăciunea deşertăciunilor, toate sunt deşertăciune. Ce-i rămâne omului din toată osteneala lui cu care se trudeşte sub soare? O generaţie se duce, o generaţie vine şi pământul rămâne în veac!”

Iar filozoful Vasile Conta parcă ar face tălmăcire pe textul lui Solomon când afirmă: „Să nu vă miraţi că se face atâta risipă de glorie în viaţa unui actor, că i se aruncă flori, că-i dus în triumf, pentru o flacără care se stinge, fără să poată dovedi posterităţii că a luminat. În cazul acesta, vanitatea nemuririi e dureroasă!”

Aşa da, limpezimea în gândirea filozofului este ca roua dimineţii!

Desigur, nu se pot uita cuvintele „Popularitatea să-ţi fie în fapte, iar nu în vorbe mari învăţate pe dinafară!” (Heliade Rădulescu). Iar Nicolae Iorga, ca unul ce ştia foarte bine, spunea: „Vântul popularităţii face mult praf ca să înainteze!”

Şi asta-i popularitate, bat-o vina?!?

Calinic Argeșeanul

Comuna Domnești a fost și este una dintre cele mai importante așezări ale țării, cu contribuții majore la întemeierea Țării Românești, cu mulți oameni mari în știința și cultura românească.
În ziua de 3 octombrie, în sala Sfântul Ierarh Iachint de Vicina din cadrul Protoieriei Pitești, a avut loc o întâlnire de lucru, desfășurată în cadrul proiectului: „Tradiției și actualitate în Biserica Ortodoxă Română (Tabor)”, care este derulat de către Administrația Națională a Penitenciarelor în parteneriat cu Biserica Ortodoxă Română.
Nu esti sarac atunci cand nu ai ci esti sarac atunci cand nu vrei sa daruiesti. Caci dragostea fata de aproapele este virtutea care impodobeste sufletul, comoara cea mai de pret a omului. Fiecare om are ceva ce-i prisoseste iar daca nu are lucruri materiale cu siguranta nu duce lipsa de o vorba buna, de o incurajare sau de o rugaciune ce poate fi inaltata pentru altul mai nevoias.
Iubirea de săraci şi iubirea de străini sunt două ramuri de măslin cu al căror rod se ung toţi, din care însuşi Domnul Îşi unge capul şi picioarele şi va răsplăti în împărăţia cerească pe acela care-L unge.
În ziua de prăznuire a Acoperământului Maicii Domnului, elevii și profesorii de la Seminarul Teologic „Neagoe Vodă Basarab” din municipiul Curtea de Argeș, au participat la Sfânta Liturghie, oficiată de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul, în Paraclisul Sfântul Ierarh Calinic de la Cernica din cadrul Centrului Eparhial.
De la început Du Bois s-a remarcat prin capacități intelectuale excepționale, câștigând o bursă la Universitatea Fisk, studiind în Germania doi ani, la Berlin, după care s-a înscris la Harvard, unde a scris o lucrare despre comerțul cu sclavi, el fiind primul afroamerican care a obținut doctoratul la Harvard.
Poetul, filosoful și romancierul Miguel Unamuno a devenit cel mai cunoscut după apariția cărții sale: Despre sentimentul tragic al vieții (1913). El arată că întreaga conștiință este o conștiință a morții (suntem dureros de conștienți de lipsa nemuririi noastre) și a suferinței.
În Viața rațiunii (1905) filosoful hispano-american Santayana scria că acela care nu își poate reaminti trecutul este condamnat să îl repete.
Ca în loc de orice început să încercăm să arătăm „silogismul” lui John Dewey: „Problemele apar deoarece încercăm să înțelegem...provocările aduse de viață într-o lume în continuă schimbare, deci, trebuie să înțelegem tradițiile pe care le-am moștenit. Filosofia nu înseamnă să ne facem o imagine adevărată asupra lumii, ca să găsim soluții practice la problemele noastre. Așadar, gândim numai atunci când ne confruntăm cu probleme!”
Iată și silogismul lui Henri Bergson (1859-1941): „Există două tipuri de cunoaștere: Cunoașterea relativă: cunoașterea obiectelor din lume dintr-o perspectivă particulară. Aceasta este atinsă folosind intelectul și rațiunea: noi suntem distanțați de obiectul în sine. Cunoașterea absolută: cunoașterea obiectelor din lume așa cum sunt realmente. Aceasta dobândită prin înțelegere intuitivă a adevărului: este o formă de cunoaștere foarte directă. Așadar, intuiția merge exact în direcția vieții” (pag. 226).

Informații de contact

phone Tel. / Fax: 0348401956;
arhiepiscopiaargesului @gmail.com

Prezentare

Arhiepiscopia Argeșului și Muscelului este o eparhie din cadrul Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a Bisericii Ortodoxe Române. Are sediul la  Curtea de Argeș și este condusă de Părintele Arhiepiscop Calinic Argeșeanul.

Social media

Sfanta Mucenita Filoteea, sinaxar