Skip to main content

La Colegiul Național „Dinicu Golescu”, procesul educațional este completat de un program amplu de formare psihospirituală adresat elevilor, părinților și cadrelor didactice. În cadrul adunărilor organizate bilunar, comunitatea școlară este invitată să participe la sesiuni tematice care abordează aspecte esențiale din educație, sănătate mintală și dezvoltare personală.

Unul dintre reperele acestor întâlniri a fost prezentarea teoriei inteligențelor multiple, formulată de Howard Gardner. Această teorie explică diversitatea abilităților umane prin existența a opt tipuri distincte de inteligență, fiecare cu potențialul său propriu:

Verbal-lingvistică – asociată cu predarea, persuasiunea și înțelegerea limbajului;

Logico-matematică – caracterizată prin raționament științific și gândire abstractă;

Spațial-vizuală – abilitatea de a recunoaște și manipula relații spațiale;

Kinestezică – coordonare corporală și legătura dintre minte și corp;

Muzicală – sensibilitate față de sunete, ritm și compoziție muzicală;

Intrapersonală – autocunoaștere și gândire profundă;

Interpersonală – empatie, cooperare și comunicare eficientă;

Naturalistă – recunoașterea structurilor și tiparelor din natură.

Doamna Director, Dr. Maria Magdalena Dorcioman, a conceput și inițiat proiectul intitulat „Școala psihospirituală pentru părinți”, aducând o contribuție valoroasă în direcția formării unei comunități educate, echilibrate emoțional și conștiente de propriile resurse. În cadrul acestui demers, doamna Dorcioman a dăruit participanților cărți de psihoterapie și pedagogie creștină.

Un alt punct de interes a fost prezentarea susținută de doamnele profesoare Ludmila Budoiu și Simona Bădițescu, care au abordat tema bullying-ului în școală, subliniind că acest fenomen nu trebuie nici minimalizat, dar nici exagerat. S-a convenit că termenul este uneori folosit abuziv pentru orice conflict sau neînțelegere, fără a exista neapărat o formă de agresiune sistematică. Totodată, s-a atras atenția asupra noilor forme de bullying, precum cel manifestat în mediul online ascuns – așa-numitul „cyberbulyng”, o realitate tot mai prezentă în rândul adolescenților.

Un moment apreciat de participanți a fost intervenția părintelui consilier și psihoterapeut Rafael Vintilă, care a vorbit despre importanța magneziului (clorură, sulfat și malat de magneziu) în gestionarea stresului. Acesta a atras atenția asupra sărăcirii solului din cauza poluării și a monoculturii, subliniind că legumele și verdețurile actuale nu mai oferă aceleași cantități optime de minerale esențiale. În plus, părintele a adus în discuție subiecte sensibile precum utilizarea antipireticelor, consilierea în cazurile de consum de droguri, dar și dependența de jocuri de noroc, încurajând o abordare preventivă, integrativă și educativă.